• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Для вас, батьки

Правила прийому дітей до школи

/Files/images/1111111avvv/s66675504-300x200.jpg

Згідно із новим Законом “Про освіту” порядок прийому дітей до першого класу змінили. Конкурсних відборів – не буде. Відтепер за кожною школою закріплять певну територію. Майбутні першокласники, які проживають на території обслуговування школи, матимуть право на першочергове зарахування до неї.

Інформацію про прив’язку шкіл за певними адресами варто очікувати у березні у навчальних закладах та на сайтах районних управлінь освіти. У квітні і травні прийматимуть документи від дітей за місцем проживання, а після 1 червня, за наявністю вільних місць, й від інших. Однією з цілей нового порядку зарахування у початкову школу є рівномірний розподіл навантаження на вчителів і формування класів до 30 дітей.

Новий закон передбачає, що протягом 5 років школи змінять статути і стануть відповідати трьом передбаченим типам навчальних закладів: початковій школі, гімназії – 5-9 класи і ліцею – 10-12 класи. Також впроваджуватиметься програма навчання молодшої школи “Нова українська школа”, яка стане обов’язковою для усіх незалежно від спеціалізації.

Згідно із Наказом „Про організаційні заходи щодо прийому дітей до 1-х класів закладів загальної середньої освіти у 2018 році”, до 20 лютого 2018 року спільно навчальний заклад та Управління освіти визначають скільки перших класів заклад буде відкривати і яку кількість учнів до них набирати, так, щоб не порушувати закон і в класі було б не більше ніж 30 учнів.

До 26 лютого 2018 року Управління освіти мають попередньо повідомити навчальним закладам, яка за цими навчальними закладами закріплюється територія обслуговування. Це важливо, адже було багато закладів „нового типу”, за якими мікрорайон/територія обслуговування не закріплювалась.

До 22 березня 2018 року навчальні заклади мають отримати розпорядження РДА про те, яка територія обслуговування закріплюється за навчальним закладом.

До 26 березня 2018 року навчальні заклади розміщують інформацію про територію обслуговування на свої сайтах та на інформаційних стендах.

З 26 березня 2018 року по 22 квітня 2018 року навчальні заклади проводять роз’яснювальну роботу серед мешканців мікрорайону про порядок прийому дітей до 1-х класів. Це важливий етап, бо необхідно усіх майбутніх першокласників виявити, з’ясувати наміри їхніх батьків, попередити їх, щоб не забули вчасно подати документи.

З 23 квітня 2018 року по 31 травня 2018 року здійснюється прийом документів дітей та зарахування, які проживають на закріпленій території обслуговування, тобто в мікрорайоні школи.

З 01 червня 2018 року по 15 червня 2018 року навчальні заклади здійснюють прийом документів та зарахування дітей на вільні місця, які залишились прийому дітей з мікрорайону.

До 01 вересня керівник навчального закладу видає наказ про зарахування.

Організація прийому дітей до перших класів 2018-2019 н.р.

Конституція України

Стаття 53. Кожен має право на освіту

1. Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

2. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах...

Закон України "Про освіту"

Стаття 12. Повна загальна середня освіта

п.4. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

Стаття 13. Територіальна доступність повної загальної середньої освіти

п. 1.Для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.

Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи.

Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа, гарантується, що не обмежує право особи обрати інший заклад освіти.

Закон України "Про загальну середню освіту"

Стаття 18. Зарахування учнів

1. Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування закріплюють за закладами загальної середньої освіти відповідні території обслуговування і до початку навчального року обліковують учнів, які мають їх відвідувати.

2. Зарахування учнів до закладу загальної середньої освіти проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

7. Зарахування учнів до ліцеїв, приватних закладів загальної середньої освіти і закладів спеціалізованої освіти дозволяється проводити на конкурсних засадах.

Зарахування учнів до інших закладів загальної середньої освіти дозволяється на конкурсних засадах лише у випадках, якщо кількість поданих заяв на відповідний рівень загальної середньої освіти перевищує спроможність цього закладу. Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які проживають на території обслуговування цієї школи.

Увага!!!

/Files/images/11111aaaaa/kir1.jpg
























/Files/images/11111aaaaa/кыр.png



Увага!!!

До відома батьків та учнів: всі діти яким виповнюється 14 років повинні мати пластикову картку громадянина України. Для оформлення якої потрібен ідентифікаційний код батьків (оформляється у паспортному столі). Без такої картки 9 класники не можуть вступати до навчальних закладів.

Роль батьків у вихованні обдарованої дитини в сім'ї

/Files/741.jpg

Поради батькам п’ятикласника

Бережіть дітей такими, якими вони є, зробіть їх такими, якими вони мають стати. Ви маєте розгадати їх. На те ви й дорослі.

Ш. Амонашвілі

  1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
  2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  5. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
  6. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  7. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.
  8. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
  9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся

Поради батькам

"Формула успішного виховання особистості"

  1. Сприймайте креативність дитини належним чином.
  2. Навчиться помічати успіхи дитини.
  3. Розвиньте креативність у своєї дитини.
  4. Навчиться встановлювати контакт з дитиною.
  5. Визначайте раніше невизнані або невикористані можливості дитини.
  6. Підтримуйте бажання дитини працювати самостійно, якщо вона цього потребує.
  7. Давайте дитині свободу вибору галузі й методів досягнення мети.
  8. Створюйте умови для конкретного втілення творчих ідей дитини.
  9. Заохочуйте дитину до участі у груповому творчому процесі.
  10. Заохочуйте до роботи над проектами, запропонованими самою дитиною.
  11. Не тисніть на дитину, створюйте вільну, невимушену атмосферу.
  12. Схвалюйте результати діяльності у якійсь одній галузі з метою спонукати бажання випробувати себе в інших видах діяльності.
  13. Підкреслюйте позитивне значення індивідуальних особливостей дитини.
  14. Шукайте потенційні можливості дитини, якщо вона у чому-небудь відстає.
  15. Підтримуйте своїм авторитетом дитину, що висловлює відмінну від інших думку і у зв’язку з цим відчуває тиск з боку своїх однолітків.
  16. Створюйте ситуації, за яких ваша дитина, що не виявляє особливих успіхів у навчанні, матиме можливість тісного спілкування зі здібнішою дитиною.
  17. Допомагайте дитині знаходити в її фантазіях зв’язок із реальним світом.
  18. Виявляйте терпиме ставлення (принаймні тимчасово) до можливого безладдя у зв’язку з творчою роботою дитини.
  19. Заохочуйте максимальне залучення дитини до творчої роботи зі старшими дітьми.
  20. Постійно переконуйте дитину, що ви для неї є однодумцем, а не опонентом.

Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей

  1. Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки.
  2. Уникайте однобокості в навчанні та вихованні.
  3. Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності.
  4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.
  5. Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас.
  6. Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.
  7. Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.

Поради батькам, які виховують обдаровану дитину

Найперше - потрібно любити свою дитину. Приймати дитину такою, якою вона є, беручи участь у її розвитку, підтримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу, як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, але трішки завищена, зазнайкою вона не виросте, зате у неї буде запас сил та впевненість при невдачах, до яких треба готувати змалку.

Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідомо переймає вашу манеру говорити, ходити, працювати, відповідальності за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: ''Не зашкодь!'' Адже обдарована дитина більш чутлива, ранима, тому потрібно давати вільний час для того, щоб побути дитині на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко зрозуміти себе та інших. Дорослі часто батьки повинні радитися із психологом щодо виховання обдарованої дитини.

Батьки повинні завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу моральних проблем.

Батьки також повинні усвідомлювати, що надзвичайно велика роль у процесі формування особистості обдарованої дитини належить волі. Вольові риси є стрижневими рисами характеру, адже за наявності мети, яку особистість досягає в житті, долаючи перешкоди, є цілеспрямовуючим життя. Цілеспрямовані люди знаходять своє щастя в житті, вони вміють поставити перед собою чітку, реальну мету. Прагнення досягти своєї цілі робить людину рішучою та наполегливою. І.Павлов стверджував, що у вольової людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють стримати себе, володіють терпінням, витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод. Ініціативність і творчість поєднані з наполегливістю, рішучістю та витримкою, допомагають обдарованим дітям самореалізуватися.

Отже, батьки покликані допомогти дитині відкрити її життєве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, обдарування, здібність, вони втрачають майбутнє. Тому батьки повинні бути терплячими, безмежно вірити в дитину, тоді ця дитина виросте хорошою творчою людиною.

/Files/images/обдар - батьки.jpg


Цікаве для батьків


/Files/1372863015_shkola-2.jpg

Рекомендації для батьків у вихованні дитини. Родинно - сімейне виховання.

Перший раз у перший клас. Поради батькам.

Модель випускника початкової школи

Як же краще налагодити взаєморозуміння учнів та батьків

5 шляхів до серця дитини

Гендерне виховання

Дідусь та бабуся замість батьків

Шкідливі звички

Допомога дитині, яка переживає втрату

Як допомогти дитині пережити розлучення батьків?

Насильство в сім'ї

Мультфільми та фільми рекомендовані для перегляду дітям

10 правил безпеки в інтернеті

Виховання дитини у неповній родині

10 продуктів, які впливають на інтелектуальні здібності

Рекомендації батькам з теми "Здоров'я наших дітей"

Рекомендації батькам з охорони життя дітей

Рекомендації батькам для активної участі в розвитку дитини

Рекомендації батькам із трудового виховання дітей

Рекомендації батькам про те, як уберегти дитину від правопорушень

Пам'ятна листівка "Як любити дитину" (за книгою Януша Корчака)

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 184