* - сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, реалізація основних пріоритетів Нової української школи ;
- інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу;
- здійснення порядку, розміщення, комплектування, облік, зберігання бібліотечного фонду;
- виховання культури читання та інформаційної культури ;
- виховання національно свідомого громадянина України - патріота держави;
- сприяння розвитку творчої самореалізації особистості;
- надання допомоги у виборі літератури і самостійній роботі з книгою шляхом індивідуальної і масової роботи з читачем ;
- виховання бережливого ставлення до книги ;
- сприяння розвитку і функціонування української мови та культури, популяризація творів українських та зарубіжних письменників.
- створення комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації.
При складанні плану враховані такі документи:
* Закон України “Про освіту”
* Закон України “Про бібліотеку і бібліотечну справу”
* “Положення про бібліотеку середнього загальноосвітнього навчального закладу і профтехучилища”.
Основні показники роботи бібліотеки:
Читачів усього - 205
з них учнів - 179
вчителів та інших працівників - 26
2. Кількість фонду художньої літератури - 8546
фонду підручників - 5300
назв періодичних видань - 0
3. Книговидача:
художньої літератури – 2419
підручників -
4. Відвідуваність – 10,8
5. Книгозабезпеченість –
6. Кількість масових заходів:
книжкових виставок – 9
тематичних полиць - 7
бесід - 3
оглядів літератури -2
бібліотечних уроків - 11
рекомендаційних списків літератури -2
1.Формування та збереження книжкового фонду
Організація книжкових фондів: облік, бібліотечно-бібліографічна класифікація художньої літератури, підручників. | |
Комплектування фонду відповідно до навчальних та методичних завдань школи | |
Перехід на УДК. Розстановка озстановка фонду. Оформлення поличкових роздільників (робота у книгосховищі) | |
Вилучення з фондів застарілої та непридатної для користування літератури. | |
Оформлення змін у бібліотечному фонді (облік подарункових, загублених, замінених книг) | |
Здійснення бібліографічного опису книг, їх бібліотечна обробка. | |
Вивчити стан забезпечення учнів підручниками. | |
Скласти замовлення на кількість підручників, яких не вистачає. | |
Планування бібліотечно-бібліографічних уроків. | |
Скласти акти на списання та вилучення з інвентарних книг. Робота з сумарними та інвентарними книгами | |
Звірка надходжень літератури за минулий рік з даними бухгалтерії | |
Оформлення передплати | |
Інвентаризація фонду підручників | |
Ліквідувати читацьку заборгованість. |
2.Організація каталогів та картотек
1. | Продовжити роботу над алфавітним і систематичним каталогами в зв’язку з переходом на УДК | бібліотекар |
2. | Редагування картотек | бібліотекар |
3. Робота з читачами.
Обслуговування користувачів
№ п/п | Зміст роботи | Термін виконання |
Звірити читацькі формуляри зі списками учнів по класах та списком працюючих педагогів. | серпень | |
Запис користувачів до бібліотеки, перереєстрація читачів на 2021-2022 н.р. | вересень | |
Видача літератури | Пр. року | |
Допомога у виборі книг. | Постійно | |
Проводити добір літератури за темою з використанням довідкового апарату , консультації про вибір літератури | Протягом року | |
З метою виявлення читацьких інтересів проводити бесіди: * рекомендаційні * про прочитане * про роль книги в житті людини | Протягом року | |
Вивчення читацьких інтересів. Анкетування. | Пр. року | |
Робота з підручниками: - замовити необхідні підручники на поточний навчальний рік на сайті Інституту модернізації змісту освіти. - вивчити фонд підручників щодо придатності їх для використання в поточному році; - вивчити стан забезпечення учнів підручниками; - провести видачу підручників на 2021-2022 н.р. ; - робота “постів бережливих” ; - підготовка актів на списання підручників ; - вилучити списані підручники з інвентарних книг - ведення документації; - ведення “Картотеки руху підручників “ ; - проведення рейдів-перевірок підручників по класах | серпень До 1.09 1 р.в чв. Травень Жовтень Пр.року 1р.в сем. | |
Проведення бесід з учнями та вчителями про збереження підручників. | Протягом року |
4. Взаємодія шкільної бібліотеки
з педагогічними працівниками
1. | Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури, що надійшли в бібліотеку. | Протягом року | бібліотекар |
2. | Виступи на педрадах | Пр. року | бібліотекар |
3. | Впровадження ІКТ у практику роботи шкільної бібліотеки та інших сфер діяльності педагогічного колективу. | Протягом року | бібліотекар |
4. | Спільна робота шкільної бібліотеки та педагогічного колективу щодо збереження фонду підручників: * організація видачі-прийому підручників класним керівникам 1-11 кл. згідно інструкції ; * масові та індивідуальні заходи для виховання бережливого ставлення до підручників, шкільної книги. | до 1.09 Протягом року | кл.керівн. бібліотекар, кл.керівн. |
5. | Робота з «ліквідації» заборгованості | Протягом року | бібліотекар, кл.керівники |
6. | Перспективне замовлення підручників | За потребою | бібліотекар, вчителі-предметники |
5. Інформаційна
та довідково-бібліографічна робота
1. | Організація та ведення ДБА | бібліотекар директор шк. |
2. | Поповнення ДІФ сучасними довідковими виданнями. | бібліотекар |
3. | Видання бібліографічних консультацій. | Прот. року |
5. | Індивідуальні інформації читачам | Прот. року |
9. | Проводити огляди літератури. и | бібліотекар |
10. | Скласти рекомендаційні списки літератури на актуальні теми | бібліотекар |
12. | Аналіз читацьких формулярів | чит.актив |
Надавати допомогу вчителям та учням у підготовці свят, дискусій, олімпіад, предметних тижнів | Постійно | |
Вересневі зустрічі в бібліотеці. Екскурсійно- бібліотечна мандрівка : «Перший раз завітали ви до нас» | вересень | |
Тематична поличка до 180 річчя від дня народження Михайла Драгоманова | 18.09 | |
Міжнародний день миру. Інформація. Вшанування пам'яті загиблих внаслідок військових дій. | 21.09 | |
Історичний екскурс, виставка-перегляд літератури «Війні немає забуття, згадаймо подвиг партизанів» (до Дня партизанської слави). | 22.09 | |
День пам’яті Василя Олександровича Сухомлинського | 02.09 | |
Інформаційна перерва в бібліотеці «Подорож книжковими полицями» | 29.09 | |
80 років від дня початку (1941) масових розстрілів нацистами мирного населення у Бабиному Яру м. Києва. Перегляд відеоконтенту. | 29.09 | |
Година цікавих повідомлень до дня бібліотек «Бібліотека: від минулого до сучасного» | 30.09 | |
День відкритих дверей. Моніторинг відвідування шкільної бібліотеки. Акція «Подаруй книгу бібліотеці!» | 30.09 вересень | |
Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек «Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності » (за окремим планом) | жовтень | |
Всесвітній день тварин. Фото-конкурс з домашніми улюбленцями | 4.10 | |
115 років від дня народження Івана Багряного | 2.10 | |
День українського козацтва. День захисника України. Покрова Пресвятої Богородиці. День інформації «Із сивої пам'яті йдуть козаки» | 14.10 | |
Літературно-музична година «Усе любов’ю зміряне до дна ...» До 100 - річчя від дня народження Дмитра Луценка | 15.10 | |
Міжнародний день толерантності. Викладка літератури, відеопрезентація «Толерантність – крок до свободи» | 16.10 | |
Тематична поличка до 85 річчя від дня народження Івана Федоровича Драча | 17.10 | |
85 років від дня народження Миколи Вінграновського | 07.11 | |
21 | День української писемності та мови. День Преподобного Нестора літописця Печерського. Добірка літератури «Рідна мова – то доля народу» | 09.11 |
200 років від дня народження Достоєвського Федора Михайловича | ||
Тематична поличка до 85 річчя від дня народження Миколи Сингаївського | 12.11 | |
Відеопрезентація, добірка матеріалів до проведення заходів у школі приурочених Революції Гідності та подіям на Сході України у 2014р. | 21.11 | |
Добірка літератури з теми «Свіча пам’яті». Слайд-бесіда до Дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій. | 23.11 | |
Музична година «Я піснею повернуся до вас» (до 70 річчя від дня народження Назарія Яремчука) | 30.11 | |
«Мої права – моє життя» - рекомендаційний список літератури до Міжнародного дня захисту прав людини. | 10.12 | |
Всесвітній день боротьби зі СНІДом | 01.12 | |
90 років від дня народження Григора Тютюнника | 05.12 | |
120 років від дня народження Волта Діснея (1901–1966), американського режисера мультиплікаційного кіно | 05.12 | |
Слайд-бесіда до 130 річчя від дня народження Володимира Львовича Симиренка (1891–1938), українського вченого, садівника, помолога | 29.12 | |
Тематична поличка. 85 років від дня народження Євгена Гуцала | 14.01 | |
Бесіда « Україна – єдина країна» 5-6 класи | 20.01 | |
Проведення акції до Дня соборності України «Діти єднають Україну». Історичний хроноскоп : « В єднанні сила й міць держави». | 22.01 | |
Година пам'яті «Крути – символ національної честі», Тематична виставка «День пам’яті героїв Крут» 8-11 класи, слайд-бесіда «Крути» | 29.01 | |
Інформина до Дня Героїв Небесної Сотні | 20.02 | |
Міжнародний день рідної мови. Літературна викладка «Мова наша солов’їна» 5-7 класи | 21.02 | |
Літературно-документальна виставка: «Афганістан болить в моїй душі» | 15.02 | |
Тиждень вшанування жінки-матері | 03.03-07.03 | |
Тиждень вшанування пам’яті Т. Шевченка Книжково-ілюстративна виставка «Живе слово Кобзаря» 6-11 класи. Час тихого читання «Шевченко в моєму серці» | 10.03-14.03 | |
Музична година. 180 років від дня народження Миколи Лисенка | 10.03 | |
Тиждень дитячого читання (за планом). Провести свято Книги | 19.03-23.03 | |
Міжнародний день пам’яті Чорнобиля. Виставка-реквієм «Чорнобиль: трагедія, подвиг, пам'ять» | До 26.04 | |
Тиждень пам’яті, присвячений Дню Перемоги. Виставка-перегляд літератури «Пам'ять серця, пам'ять сивини, пам'ять тих, хто не прийшов з війни» | До 09.05 | |
День матері – слайд-бесіда | 10.05 | |
День вишиванки | 20.05 | |
День слов'янської писемності і культури. День рівноапостольних Кирила і Мефодія.- інформація | 24.05 | |
Створення віртуальної фотогалереї читачів на шкільному сайті | Травень | |
Підготовка необхідної літератури та посібників на допомогу учням під час державної підсумкової атестації. | Травень |
1. | Виступи на зборах, засіданнях педрад, нарадах при директорі. | Протягом року |
2. | Участь у методичних семінарах шкільних бібліотекарів, методичних об’єднаннях,районних конференціях | Протягом року |
3. | Вдосконалення традиційних та засвоєння нових бібліотечних технологій. | Протягом року |
4. | Ознайомлення з фаховими виданнями. | Протягом року |
5. | Використання досвіду кращих шкільних бібліотекарів міста, району. | Протягом року |
6. | Курсова підготовка | Раз у 5 років |
1. | Вести щоденний статистичний облік роботи. | Протягом року |
2. | Підготувати звіт про роботу бібліотеки в кінці навчального року. | травень |
3. | Інвентаризація підручників | травень |
4. | Складання плану роботи на наступний рік | червень |
№ п/п | Тема | Клас | Дата |
1. 2. | Як читати та берегти книги. Правила бережливого ставлення до книги. | 1 1 | Вересень Березень |
3. 4. | Запис до бібліотеки. Як створюється книга. Структура книги. | 2 2 | Жовтень Квітень |
5. 6. | Основні елементи книги. Історія книги. Перші бібліотеки. | 3 3 | Листопад Лютий |
7. 8. | Вибір книг в бібліотеці. Перші словники , енциклопедії. | 4 4 | Вересень Січень |
9. | Періодичні видання для середнього віку. Бібліографічні посібники. | 5 5 | Жовтень Квітень |
10. 11. | Як читати, розуміти і записувати прочитане. Довідкові видання. Їх роль та значення. | 6 6 | Листопад Травень |
12. | Довідково-бібліографічний апарат бібліотеки (ДБА) Його структура. | 7 7 | Вересень Березень |
13. 14. | Алфавітний і систематичний каталоги ( АК і СК ) Періодичні видання | 8 8 | Жовтень Лютий |
15. 16. | Бібліографія. Її роль та значення в житті людини. Майбутнє шкільної бібліотеки. | 9 9 | Вересень Січень |